Antireklama na slazené nápoje a limonády

Antireklama na slazené nápoje a limonády

Publikováno: 19. března 2010
Štítky: , , ,
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone
VN:F [1.9.22_1171]
 7.8/10 (4 hlasů)

Antireklama na slazené nápoje a limonády je součástí oficiální kampaně newyorské radnice proti tuku a nezdravému způsobu života spojené s pitím slazených nápojů. V antireklamě můžete sledovat muže, který si z plechovky džusu pěkně vylije do sklenice tuk, který vypije.

Text ve spotu postupně říká:
Pitím jedné plechovky limonády denně … můžete za rok ztloustnout o 4,5 kg … nepijte svůj tuk. Přestaňte pít limonády a ostatní slazené nápoje. Místo toho přejděte na vodu, minerálku nebo nízkotučné mléko.

Kampaň zapadá do celkové snahy snížit nadváhu Američanů, a ihned vyvolala řadu odmítavých reakcí, ale New York si stojí za svým. Na stránkách www.nyc.gov/health se dočtete „Znechucení? Hodně lidí si neuvědomuje, jak je lehké přibrat na váze při pití slazených nápojů, džusů, energetických drinků, slazených čajů a slazené kávy. Půl litru ledového čaje může obsahovat až 12 čajových lžiček cukru.“

Celkem mám tyhle výchovné kampaně „antireklamy“ proti obezitě, proti kouření, proti nehodám za volantem (jako třeba naše Nemyslíš-zaplatíš) apod. rád. Většinou jdou totiž až na hranu snesitelného právě z toho důvodu, aby zaujaly a odradily co největší skupinu lidí. A vášnivé diskuse, které často svým pojetím rozpoutají jim mohou jen pomoc. Čím víc se o tom bude mluvit a psát, tím větší šance na úspěch antireklamy.

Processing your request, Please wait....