Dove: Nenechte si diktovat, co je krásné

Dove: Nenechte si diktovat, co je krásné

Publikováno: 28. března 2010
Štítky: , , , ,
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone
VN:F [1.9.22_1171]
 7.3/10 (4 hlasů)

Dove natočil svou reklamu v rámci Kampaně za skutečnou krásu, kterou se s snaží ukazovat pohled na ženskou krásu inovativně a jinak než kosmetické firmy. Můžeme sledovat v dlouhém záběru detailní pohled na malou holku, který je vystřídán rychlým sledem ženských „ideálních těl“, jak je podává mediální svět. Střídají je prostřihy třeba na billboardy, hubnoucí přípravky, liposukce, plastické operace apod. K tomu Dove dodává: „Promluvte se svou dcerou, než to udělá kosmetický průmysl“. Spot zapadá do koncepce Kampaně za skutečnou krásu, ve které Dove jde jakoby proti kosmetickým firmám a snaží se ukázat, že naše představa krásy je deformovaná. Podobně to Dove dělá i ve své další reklamě, ve které promění obyčejně vypadající ženu pomocí líčení a počítačových úprav v atraktivní modelku na billboardu. Reklamu můžete vidět na TVspoty.cz – Dove: Jak se dělá modelka.

Výrobce potravin a kosmetiky Unilever (kterému patří značka Dove) se svým inovativním přístupem narazil, když se jeho spot dostal pod drobnohled hnutí Greenpeace. Ekologové Unileveru vyčítají, že Dove ve svých přípravcích používá palmový olej  pocházející z polí vzniklých kácením deštných pralesů. Proto natočili antireklamu na Dove, a celá situace došla až tak daleko, že Unilever přestal na základě tlaku Greenpeace tento olej používat.

Přesto si přístup Unileveru/Dove i reklamní agentury Ogilvy, která stojí za Kampaní za skutečnou krásu, zasluhuje pozornost. Samozřejmě se Dove dostává do paradoxní situace, kdy kritizuje obraz společnosti, který sám spoluvytváří. Doufejme, že to nebyla jen nafouknutá mediální bublina, a myslí to se svým novým přístupem vážně.

Processing your request, Please wait....